نگاهی به چاپ دیجیتال

امروزه دنیای چاپ دیجیتال برای همه از فردی که در خانه میخواهد عکس هایش را چاپ کند، تا مجموعه های بزرگی که چاپ دیجیتال تهران را به صنعتی بزرگ تبدیل کرده اند باز است. با افزایش کیفیت چاپ، تاثیرگذاری چاپ دیجیتال نیز بسیار پررنگ تر گردیده است.
چاپ دیجیتال، سرعت پیشرفت صنعت چاپ را به شکل قابل توجهی بهبود بخشید. اگر خیلی سریع به یک کار چاپی نیازدارید، قطعا چاپ دیجیتال فوری بهترین گزینه شما خواهد بود. سرعت بالای چاپ دیجیتال بر کیفیت آن تاثیر نگذاشته است .شما حجم بالایی از چاپ را در کمترین زمان ممکن خواهید داشت.
چاپ دیجیتال تا به امروز ایده آل ترین روش چاپ بوده و بسیار پیشرفته تر از چاپ لیتوگرافی است . هم چنین ساده ترین و آسانترین روش چاپ محسوب میشود.
بهترین بعد مربوط به چاپ دیجیتال آپشن همه کار بودن آن است. شما می توانید تصویر، متن یا هر چیز دیگری را بر روی سطوح مختلف(سرامیک، سنگ، فلز،شیشه، چرم، فوم برد،پلکسی و بوم) چاپ کنید.
قیمت چاپ دیجیتال بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است. جوهر کمتر، زمان کمتری مصرف می کند و به این دلیل شما هزینه کمتری را خواهید پرداخت.
امروزه، مصرف کنندگان بیشتر از هر زمان دیگری رنگ های بیشتری برای انتخاب دارند. با چنین طیف رنگی غنی، افراد و شرکت ها می توانند تصویر خاصی را که مد نظرشان است و نشان دهنده نام تجاری و شخصیت برندشان می باشد، به سادگی نمایش دهند.
مهارت های هنری هنوز هم مهم هستند وقتی که به دنیای چاپ دیجیتال قدم می گذارید، فردی که در پشت طراحی یا عکاسی قرار دارد هنوز مهم است. این تکنولوژی ممکن است بسیار پیشرفته باشد اما بدون مهارت طراحان و هنرمندان تصویر دلخواه خود را دریافت نخواهید کرد.
دنیای چاپ دیجیتال، فرآیند چاپ عکس و کیفیت آن را تغییر داده است. امروزه، عکس ها دارای پیکسل بالاتر هستند و چاپ دیجیتال ریزترین جزییات را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار میدهد. همچنین در خانه طراحان سام به راحتی می توانید تصاویر عکاسی خود را بر روی بوم، پارچه و سرامیک، سنگ، شیشه، چوب، پلکسی و غیره چاپ کنید.
منبع: خانه طراحان سام

هدف از چاپ کارت ویزیت چیست؟

آیا کارت ویزیت ها مرده اند؟ این پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. ولی نه !

مردم سالانه در سراسر جهان میلیاردها کارت ویزیت چاپ می کنند. اما چرا؟ این کارت ها علی رغم پیشرفت تکنولوژی، بهترین روش برای ارتباط شخصی با مشتری های بالقوه، مخاطبان و تبلیغ برند به طرفداران کسب و کار است.

پیشرفت تکنولوژی مزایای خودش را اثبات کرده است. به کمک تکنولوژی به راحتی می توان کارت ویزیت را سفارش و آن را در کمترین زمان دریافت کرد.

مزایای دیگری هم که تکنولوژی برای صنعت چاپ کارت ویزیت دارد بسیار فراوان است. برای مثال، تکنولوژی به طراحی کارت ویزیت و دیزاین خلاقیت بخشیده است. رنگ، سایز، کیفیت، کیفیت چاپ چهار معیار کلیدی است که این صنعت از تکنولوژی به ارث برده است. شما هم می توانید از این مزایا به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

ما در مقاله زیر کارت ویزیت ها و چرایی موثر بودن آن را بررسی می کنیم.

اهمیت کارت ویزیت ها چیست؟

ابتدا بیایید هدف چاپ دیجیتال کارت ویزیت را روشن کنیم. برای اینکه دلیل استفاده مردم از کارت ویزیت را بدانید، باید بدانید که کارت ویزیت چیست؟

دیکشنری آمریکایی « Merriam-Webster » کارت ویزیت را کارتی معنی می کند که اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار را نشان می دهد.

از تعریف بالا متوجه می شوید که ذات کارت ویزیت یعنی به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثل نام کسب و کار، آدرس تلفن، شماره تماس، آدرس سایت، آدرس ایمیل و خیلی چیز های دیگر.

علاوه بر اینکه چاپ کارت ویزیت اطلاعات شما را با مخاطب به اشتراک می گذارد. می تواند هویت، برند و حرفه ای گری شرکت یا کسب و کار شما را نشان دهد.

7 دلیلی که نشان می دهد کارت ویزیت ها هنوز هم موثر هستند

کارت ویزیت ها به چند دلیل یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی هستند. برای مثال آن ها می توانند مشروعیت، اعتبار و سود شما را بهبود بخشند. در زیر ما توضیح می دهیم که چرا استفاده از کارت ویزیت هنوز هم رونق دارد.

1- نداشتن موبایل هوشمند در اکثر افراد واقع در ایران

برای مثال در آمریکا یک گزارش نشان می دهد که در سال 2018، 77 درصد مردم تلفن همراه هوشمند دارند. در ایران به نظرتون چقدر است!؟

در حالی که این یک درصد بالایی است ولی همه مردم که از گوشی هوشمند استفاده نمی کنند. برخی ها علاقه ندارند و برخی دیگر از این تکنولوژی استفاده نمی کنند. به همین سبب مشخص می شود که پیشرفت تکنولوژی هنوز هم نتوانسته روش های ارتباط سنتی را شکست دهد.

این برای شما چه معنی می دهد؟
شما برای انتقال اطلاعات تماس شرکت خود به افرادی که از تکنولوژی استفاده نمی کنند، به روش های سنتی نیاز دارید.

با چاپ کارت ویزیت فوری شما به صورت بهینه می توانید این کار را انجام دهید. مخاطبان بعد از گذر زمان و بعد از یک گردهم آیی براحتی می توانند با شما ارتباط بگیرند. حتی می توانند در شرایط ضروری کسب و کار یا خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

2- مشروعیت بخشیدن به کسب و کار شما

آیا کنجکاوی که بدانی مردم قبل از سفارش کالا یا خدمات از یک کسب وکار، چه می کنند؟ آن ها قانونی بودن و مشروعیت کسب و کار را می سنجند. اطلاعات شفافی را هم جستجو می کنند.

● شما چه کسی هستی؟
● شما چه کاری می توانی برای آن ها انجام دهی؟
● آدرس و موقعیت شما کجاست؟
● چگونه با تو ارتباط بگیریم؟

برای معرفی کسب و کار چه راهی بهتر از پخش کارت ویزیت ها می تونه باشه! کارت ویزیت هایی که به صورت حرفه ای طراحی و چاپ شده اند در عرض چند ثانیه می توانند مشروعیت کسب و کار شما را القا کنند. به مخاطب القا می کنند که شما جدی و آماده تجارت هستید. این نوع ابزار بازاریابی معیار آگاهی از نام تجاری شما را هم بیشتر می کند.

نتیجه مشروعیت یک کسب و کار چیست؟ فروش و برگشت مشتری کارت های بیزنس یا کارت ویزیت ها، شبکه سازی را در دنیای تلفن های هوشمند جذاب تر می کنند.

3- توسعه دادن روابط انسانی بواسطه کارت ویزیت

امروزه ارتباط و انتشار اطلاعات از طریق کانال های مجازی خیلی سریع و با سرعت انجام می گیرد ولی نقاط منفی هم دارند. در این بستر هیچ راهی نیست که بتوان با اعتماد و واقعی با دیگران گفتگو کرد. راهی برای برقراری یک ارتباط جذاب نیست.

وقتی یک کسب و کار در حال رشد است این یک مشکل است. چرا؟ زیرا ارتباطات دیجیتال چند عنصر اصلی مثل گفتگوی کوتاه، علاقه، اعتبار، برقراری ارتباط چشمی و فشردن دست را در ذاتش ندارد.

دست به دست دادن کارت ویزیت هم یک روش برای برقراری روابط انسانی است. این حتی یک روش عالی برای ادامه گفتگو یا مذاکره با افرادی است که به خدمات و کالای شما علاقه نشان داده اند. برای ارتباط گرفتن با افرادی که با ارتباط چشمی یا گفتگوهای کوتاه جذب کرده اید، عالی هستند.

دقت کنید! شما نباید هیچ کارتی را بیرون بیندازید. شما کارت ویزیتی را می خواهید که احساسات را برانگیزد. عوامل زیر ویژگی هایی هستند که با احساسات برند شما در ارتباط هستند.

● خلاقیت و خاص بودن
● لوگو
● رنگ و تایپوگرافی
● پیام
● کیفیت و شکل
● املا و دستور زبان

ما در روز های آینده ویژگی یک کارت ویزیت با طراحی استاندارد را بررسی می کنیم.

4- تسهیل کردن فرآیند شبکه سازی

اگر مسئول یک کسب و کار باشید ممکن است شنیده باشید که برقراری با مخاطبان حرفه ای خیلی اهمیت دارد.

برای شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران چندین راه مثل مکالمه رودررو، تماس تلفنی، ایمیل و شبکه های اجتماعی وجود دارد. با این حال خیلی از مردم ترجیح می دهند تعامل رو در رو داشته باشند.

تحقیق اخیر فوربس (Forbes) نشان داد که 85 درصد از مخاطب هایش برای برقراری رابطه های ماندگار و نتیجه بخش ترجیح می دهند رو در رو صحبت کنند. این نوع تعاملات برای برقراری شبکه های با کیفیت و حرفه ای سودمند هستند. همچنین برای داشتن گفتگو های عالی با افرادی که علاقه، مهارت و هدف مشابه دارند، مناسب است.

وقتی که وارد یک گفتگو با شخصی شدید، کارت ویزیت را فراموش نکنید. این ابزار مخاطبان جذب شده را سریع با شما ارتباط می دهد. به همین شیوه، کارت ویزیت های آن راه برقرای ارتباط دوباره با آن ها را به شما نشان می دهد.

هر چقدر شبکه شما گسترش پیدا می کند، متوجه می شوید که فرصت های تجارت هم بیشتر می شود:

● معرفی بیشتر و همکاری بیشتر
● مشتری بیشتر
● بازگشت بیشتر مشتری ها
● مهارت و کاردانی بیشتر

5- میزان آگاهی از نام برند شما را بیشتر و قوی تر می کنند

وقتی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، برندینگ را در قالب یک استراتژی بلند مدت در نظر بگیرید.

دلیل این کار: باعث می شود مشتری ها و مشتری های بالقوه شما و آفرهایتان (کالا، خدمات) را به خاطر بسپارند. برندیگ شامل هویت بصری هم می شود بنابرین کارت ویزیت می تواند یک ابزار مفید باشد. این آیتم های فیزیکی با یک طراحی اثرگذار می تواند میزان آگاهی کسب و کار شما را بیشتر کند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم می توانند احساس ها را بر انگیزند و ارتباط بین شما و بازار شما را فراهم کنند.

همه با هم کمک می کند در کنار هدف قرار دادن مشتری ها، برجسته و متمایز هم باشید و یک نقش مهمی در رشد و موفقیت کسب و کار شما بازی می کند.

6- چهره یا هویت بخشیدن به برند شما

کارت ویزیت ها به صورت بصری هویت کسب و کار شما را نشان می دهند. به کسب و کار شما یک چهره می بخشند که در یاد مخاطب میماند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

اگر درست و موثر طراحی شوند، پیام برند کسب و کار، شخصیت و ارزش های کسب و کار شما را القا می کنند و به صورت مثبتی در نگرش مخاطبان نسبت به شما تغییراتی ایجاد می کند.

با عناصر احساس برانگیز که در بالا هم اشاره کردیم، کارت ویزیت ها برند شما را شناخته شده می کنند. مشتری های علاقمند را وقتی که آماده خرید شدند به خریدارهای واقعی تبدیل می کند.

7- چاپ کارت ویزیت های خلاق خیلی مستعد دست به دست شدن (به اشتراک گذاشته شدن) هستند

افزایش میزان آگاهی از کسب و کار، فاکتور اصلی در رشد کسب و کار است. وقتی که مردم شما را بیشتر بشناسند، بیشتر دوست دارند که کالا و خدمات شما را خریداری کنند.

جلب توجه می تواند یک چالش باشد، اما خلاقیت در بازاریابی می تواند برند شما را به مخاطب و بازار نشان دهد. توزیع کارت ویزیت های خلاقانه، راه شگفت انگیز جلب توجه مردم است. اگر کارت های خلاقانه شما بتواند روی خواننده تاثیر بگذارد به راحتی در بین مردم دست به دست می شود.

این به دو دلیل خوب است: میزان آگاهی مردم از کسب و کار شما را بیشتر می کند، همچنین احتمال اینکه مشتری ها برای استفاده از خدمات و کالای شما برگردند را افزایش می دهد.

با وجود شبکه سازی آنلاین و فرصت های خوب معرفی به همت پیشرفت قرن دیجیتالی؛ قیمت چاپ کارت ویزیت هنوز هم در رشد کسب و کارها مرتبط شناخته می شوند.

آیا می دانید این یعنی چه ؟

کارت ویزیت برای تمام کسب و کارها ضروری هستند. قابل لمس بودن، آنها را برای صاحبان کسب وکارها که علاقه زیادی به ارتباط های شخصی دارند، آیتم های مفید کرده است. همچنین ملموس بودن آن ها همراه با یک طراحی خلاقانه باعث می شود مشتری ها شما را به خاطر بسپارند.

اگر هنوز برای افزودن کارت ویزیت به جعبه ابزار بازاریابی خود فکر نکرده اید؛ هنوز هم دیر نیست! شاید شما خبر ندارید که کارت ویزیت می تواند کلیدی ترین عنصر برای رشد بیشتر برند شما باشد.

معرفی و کاربرد بنر در صنعت چاپ دیجیتال

چاپ بنر نوعی از چاپ پوستر است که به آن چاپ با فرمت بزرگ و یا گسترده نیز می گویند. پرینترهای بزرگ با نام پرینترهای گسترده به منظور چاپ بنرهای بزرگ استفاده می شوند. در چاپ بنر فوری معمولا انواع مختلف کاغذ را که دارای اندازه ای بسیار بزرگتر نسبت به چاپ معمولی می باشد استفاده می کنند که ممکن است به صورت دو طرفه و یا یک طرفه به مشتری تحویل داده شود.

در تولید این نوع بنرها می توان از کاغذ معمولی و بدون پوشش نیز استفاده کرد، اما استفاده از این کاغذ چندان توصیه نمی شود، زیرا این کاغذها جوهر را حفظ نمی کنند و دوام زیادی ندارند.

رایج ترین کاغذهای برای ساخت بنر ها مقوا با پوشش مات یا براق، وینیل و یا بوم می باشد. این ها ضخیم تر از کاغذ هستند و دوام بیشتری دارند. وینیل ها را به عنوان چرم مصنوعی نیز می شناسند، این ماده از کلر و اتین ساخته شده است که بسیار مقاوم است.

هیچ اندازه رسمی برای بنرها وجود ندارد. این بنرها از 30.5 سانتی متر شروع می شوند . بسته به نیاز مشتری اندازه شان تغییر می کند.

چاپ بنر ارزان را می توان در دو نوع سیمپلکس یا دوبلکس چاپ کرد. دوبلکس گزینه ای است که برخی از شرکت ها ممکن است هنگامی که می خواهند بنر را در خارج از جایی که ترافیک از هر دو جهت می آید، سفارش دهند. البته تنها مشکل این نوع بنرها قیمت بالاتر آن نسبت به بنر های سیمپلکس است.

بنرها از مواد ویژه ای ساخته شده اند که متناسب با محیط خارج و یا داخل تولید و چاپ می شوند. منظور از استفاده داخلی شامل بنرهایی است که در پنجره ها یا از سقف یا دیوار آویزان است. این بنرها می توانند به عنوان پیام های مارکت ها و یا باشگاه ها و یا در محیط داخل منزل و یا شرکت ها استفاده شوند. مواد مورد استفاده این بنرها نازک تر است، و نمایش آن ها آسان تر است. البته این بنرها در برابر عوامل بیرونی مانند باد و باران مقاوم نیستند.

بنرهایی که در فضای بیرون نصب می شوند و معمولا بر روی دیوار یک شرکت و یا در خیابان ها هستند و از طریق پست های نورانی متصل می شوند.

در چاپ بنرهای بیرونی از مواد ضخیم تر و گران تر استفاده می شود.این مواد در برابر باد و عوامل بیرونی مقاوم هستند و پاره نخواهند شد. اکثر شرکت های چاپ دیجیتال بنرهای خود را برای مدت زمان طولانی در برابر نشانه ها سایش تضمین می کنند.

قیمت چاپ بنر زمانی که به منظور تبلیغ یک محیط و یا یک شرکت باشد باید با آگاهی کامل انجام گیرد. طراحی یک بنر جذاب می تواند به جلب نگاه افراد کمک بسیاریقی کند. در تمام شرکت های چاپ دیجیتال افرادی هستند که کار طراحی بنر و یا دیگر موارد مرتبط با چاپ دیجیتال را انجام می دهند.

انواع چاپ روی پارچه کدامند؟

چاپ روی پارچه سام


بدون تردید همه شما از دیر باز تا کنون با چاپ پارچه آشنایی داشته اید. نیاز بشر به تنوع طلبی یکی از دلایل عمده چاپ با طرح و رنگ های متفاوت در دنیای مدرن امروز به شمار می رود. در گذشته ما فقط حق انتخاب محدودی در نوع نقش و نگار پارچه های چاپ شده را داشتیم. در حالی که در زمان حال و در دنیای صنعتی و پیشرفته ماشین آلات چاپ این امکان برای ما بیشتر فراهم کرده است. امروزه با هر نوع سلیقه و نیازی مشتری می تواند نقش مورد نظر خود را بر روی انواع پارچه های موجود پیاده کند.

مزایای استفاده از چاپ روی پارچه

شاید شما دوست داشته باشید تصویر خود را بر روی تیشرت خود به چاپ برسانید. یا در مقیاس های بزرگتر فرآیند چاپ ایده های خود را بر روی پارچه های خاص پیاده کنید. تصور کنید شما برای راه اندازی یک نمایشگاه چاپ روی پارچه نیاز به طرح های متنوعی دارید. به راحتی با دستگاه های دیجیتال می توانید تمام نیاز های خود را مرتفع سازید. به عنوان مثال چاپ بر روی پرده، چاپ بر روی روسری، چاپ بر روی مانتو و سایر موارد دیگر خدماتی است که دنیای مدرن امروز به ما ارائه می دهد.

دستگاه های چاپ پارچه

دستگاه های چاپ روی پارچه هیچ گونه محدودیتی در طرح و رنگ ندارند. امروزه امکان چاپ بر روی انواع پارچه ها مقدور است، اما بهترین نوع پارچه ساتن شناخته شده است. قبل از اینکه فرایند چاپ به انجام برسد یک پارچه به صورت آزمایشی طرح زده می شود تا مدت زمان آماده سازی آن در دستگاه مشخص شود. دستگاه های چاپ روی پارچه تا اندازه 160 سانتی متر قابلیت طراحی و نقش زدن را دارند. یکی از چاپ های مدرن امروزه چاپ دیجیتال نام گرفته است. این عملیات در دستگاه های پیشرفته این امکان را فراهم آورده است که پارچه هایی با ابعاد 150 و 200 سانتی مترو پارچه های به صورت رولی و طاقه ای را به چاپ برساند.

قیمت چاپ روی پارچه

قیمت چاپ پارچه بسته به نوع طرح و مقدار رنگ مصرفی متفاوت است. از همین رو چاپ دیجیتال در انواع متنوعی در بازار عرضه می شود. این دستگاه های پیشرفته هیچ گونه محدودیتی در طیف رنگی و طرح مد نظر برای کاربر ایجاد نمی کند. چاپ بر روی پارچه انواع مختلفی دارد که به اختصار در ادامه به آن ها اشاره می شود.

چاپ روی پارچه ساتن

این نوع چاپ عموما برای تبلیغات پارچه ای، پوشاک از قبیل روسری و مانتو و چاپ بر روی پرچم مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این نوع چاپ می توان به موارد فوق اشاره کرد. پارچه هایی که با این روش چاپ می شوند قابلیت شستشو دارند . کاربردهای گوناگونی در زمینه دکوراسیون، تبلیغات و صنایع پوشاک دارد. در نهایت پارچه های با جنس پالستیک (پلی استر) چاپ پذیری بهتری دارند.

چاپ روی پارچه مخمل

یکی دیگر از متریالی که برای چاپ استفاده می کنند مخمل است. این ایده جدید برای دکوراسیون داخلی، کوسن، رومبلی و تبلیغات پارچه ای بسیار پرطرفدار شده است. این مدل چاپ قابلیت شستشو را دارد و در صنایع دستی این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

چاپ پرچم تشریفات

این نوع از چاپ همانطور که از نام آن مشخص است به منظور چاپ دیجیتال پرچم مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه چاپ عموما برای همایش و دفاتر مدیریت مورد استفاده قرار می گیرد. جنس پارچه قابل چاپ عموما از دو لایه ساتن به هم دوخته شده است. ریشه های پرچم را می توان مطابق با لوگوی شرکت رنگ آمیزی و استفاده کرد.

چاپ روی پارچه به صورت طاقه ای

این گونه چاپ عموما در حیطه تولید پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. امکان ایجاد طرح های متفاوت بر روی رول ها موجود است. تولیدکنندگان پوشاک می توانند طرح ها و الگوهای مد نظر خود را به متخصصان این حرفه بسپارند و ایده مد نظر خود را در کار مشاهده کنند.

چاپ روی پارچه رول

چاپ روی پارچه به صورت چاپ دیجیتال با استفاده از دستگاه های تمام دیجیتال به انجام می رسد. یکی از مزایای این امر این است که تا عرض 150 سانتی متر به منظور چاپ پارچه برای شما فراهم است. طرح مد نظر بر روی کاغذ سابلیمیشن در ابتدا چاپ می شود سپس با دستگاه های جدید چاپ روی کاغذ به صورت رول انجام می شود. این رنگ بندی از ثبات عالی برخوردار است همچنین در حین شستشو آسیبی به طرح وارد نمی شود. شما به راحتی با این روش می توانید طرح مد نظر خود را به صورت متری یا رولی تهیه و چاپ کنید. چاپ روی پارچه و چاپ دیجیتال سبب می شود رنگ ها از ثبات خوبی برخوردار باشند.

چاپ دیجیتال پارچه

در چاپ دیجیتال پارچه همان طور که از نامش مشخص است تمام فرایند رنگ رزی از صفر تا صد به صورت اتوماتیکی به انجام می رسد. دستگاه های پیشرفته پس از این که برنامه و طرح مد نظر به آن ها داده می شود دقیق ترین و ظریف ترین نقش ها را بر روی پارچه به نمایش می گذارد. به لطف این فناوری جدید و پیشرفته شما شاهد رنگ بندی میلیونی بر روی کار مورد نظر خود خواهید بود. تمام کار این دستگاه به صورت رایانه ای به انجام می رسد؛ یعنی کافی است طرح و رنگ مد نظر به دستگاه داده شود تا پارچه رنگ شده و خشک شده در اختیار شما قرار داده شود. رنگ های چشم نواز چشم هر بیننده ای را خیره نگه می دارد.

چاپ سابلیمیشن

این نوع از چاپ که این روزها بسیار مرسوم شده است یکی از چاپ های دیجیتال به شمار می رود. در این روش با فرایند تصعید (تبدیل مستقیم از حالت جامد به گاز) عمل چاپ با ماندگاری بالا روی کلیه الیاف پلی استر، پلی استر ویسکوز و غیره انجام می شود. نام دیگر این چاپ ترانسفر است به این صورت که طرح مد نظر بر روی کاغذ چاپ می شود. سپس با حرارت از روی کاغذ به چاپ پارچه منتقل می شود. برای این امر نیاز از تخصص لازم به منظور انتخاب کاغذ و رنگ مدنظر مبذول شود. گرما و دما نیز به همراه جنس پارچه و پرس مد نظر در پیاده سازی طرح با کیفیت بسیار اثر گذار خواهد بود. چاپ روی پارچه و چاب دیجیتالی سبب می شود کار با کیفیت به دست شما برسد.

جوهرهای چاپ مستقیم

1 .پیگمنت
2 .دیسپرس
3 .ری اکتیو
4 .اسید
5 .سابلیمیشن

موارد کاربرد چاپ روی پارچه

1 .چاپ دیجیتال انواع مانتو
2 .چاپ دیجیتال لباس های ورزش
3 .چاپ دیجیتال پارچه های فضای داخلی
4 .چاپ دیجیتال پارچه های تبلیغاتی
5 .چاپ پارچه ژرسه
6 .چاپ پارچه انواع تیشرت پلی استر و پلی استر ویسکوز
7 .چاپ دیجیتال پارچه فیالمنت
8 .چاپ دیجیتال پارچه روسری
9 .چاپ دیجیتال کوسن
10.چاپ دیجیتال انواع پرده ( ساتن و کتون مخمل و شاتل)
11.چاپ دیجیتال انواع رومیزی
12.چاپ دیجیتال انواع لباس مجلسی
13.چاپ دیجیتال انواع روتختی
14.چاپ دیجیتال کیف وکفش
15.چاپ دیجیتال پارچه لباس های نوزادی

چاپ یووی چیست؟

چاپ UV نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش استفاده می کند تا جوهر را خشک کند.

همان طور که پرینتر جوهر را بر روی سطح مورد نظر توزیع می کند، لامپ های UV مخصوص طراحی شده در دستگاه چاپ فورا ، اقدام به خشک کردن جوهر می کنند.

جالب است بدانید از نور فرابنفش در ابتدا برای خشک کردن سریع لاک ناخن ها در زمان مانیکور استفاده می شد ، پس از آن نور ماوراء بنفش به سرعت در بازارهای صنعتی و تجاری گسترش یافت.

از آنجا که اشعه یو وی فورا هر جوهر چاپی را خشک می کند، نقاط جوهر مرطوب فرصت پخش شدن پیدا نمیکنند و در نتیجه جزئیات بسیار دقیق تر می شوند جوهرهای UV با فرآیند فوتومکانیک خشک می شوند.

جوهر در معرض تابش چراغ های فرا بنفش قرارگرفته و بلافاصله از یک مایع به جامد با تبخیر بسیار کمی از حلال ها تبدیل میشود.

بنابراین شما می توانید تقریبا هر چیزی را (بتن، چوب، فلز، پلاستیک ،کاشی های سرامیکی، سنگ، فوم برد، شیشه، پلکسی، پارچه) که می خواهید با استفاده از جوهر های یووی چاپ کنید.

علاوه بر این، جوهر های UV در برابر تغییرات محیطی از جمله نور آفتاب و باران مقاوم بوده و مقاومت قیمت چاپ دیجیتال را در برابر کمرنگ شدن و رنگ پریدگی افزایش می دهد.

این فرایند سازگار با محیط زیست است زیرا باعث تولید مقدار کمی VOC (ترکیب آلی فرار)، بو و گرما می شود.

منبع : خانه طراحان سام

چاپ دیجیتال کارت ویزیت

کارت ویزیت نشانگر سلیقه، گرایشات، نظرات و دیدگاه های کاری یک شخص یا سازمان است. برای ‏نیازهای فوری و تیراژهای زیر 1000، چاپ دیجیتال کارت ویزیت بهترین انتخاب است. چاپ کارت‏ ویزیت به این صورت انجام می شود که ابتدا از فایل طراحی شده پرینت گرفته می شود و پس از آن از ‏روکش های سلفون و لمینت برای پوشش روی کارت استفاده می شود .‏

ما میتوانیم با داشتن یک کارت ویزیت اطلاعات تماس خودمان را مانند شماره تلفن، فکس، ایمیل، آدرس وبسایت، آدرس شبکه های اجتماعی و ... را به دیگران (مردم عادی و مشتریان خاص خودمان) ارائه دهیم . حتی در عصر دیجیتال هم همچنان کارت ویزیت رایج و در کشورهایی مانند چین و ژاپن تبادل کارت ویزیت تقریبا یک مراسم است .

کارت ویزیت معمولا حاوی اطلاعاتی از جمله نام شخص، سمت، نام شرکت و اطلاعات تماس می باشد .

چاپ کارت ویزیت تهران غالبا روی گلاسه، کتان آلمان، کتان اندونزی، کاغذ سوزنی، کاغذ صدفی،کاغذ کارتی صورت می گیرد .

در خانه طراحان سام طرح هایی از کارت ویزیت خاص به صورت خلاقانه با استفاده از مواد مختلف مانند چوب، پلاستیک، فلز و پارچه ساخته می شود .
چاپ دیجیتال کارت ویزیت روی کتان، لمینت نمی شود زیرا کتان بافت دار است و اصطلاحا لمینت روی آن نمی نشیند و هوا می گیرد .

حداکثر سایز چاپ کارت ویزیت 9/5 در 5/5 می باشد و در ابعاد 4/5 در 8/5 و 9 در 5 نیز چاپ می گردد.

اگر کارت ویزیت به صورت دورو چاپ می شود در ارسال فایل هر دو طرف کارت ویزیت به صورت جداگانه باید ارسال شود. در چاپ کارت ویزیت رزولوشن (وضوح تصویر) فایل کارت ویزیت باید dpi600 باشد.

نکات مورد نظر در استفاده از کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت لوگوی خود را به عنوان پایه استفاده کنید چراکه بزرگترین عنصر در کارت ویزیت است .

کارت ویزیت را ساده نگه دارید وبا اطلاعات بیش از حد روی کارت ویزیت را خراب نکنید .

اطمینان حاصل کنید که فونت استفاده شده در کارت ویزیت بسیار راحت قابل خواندن است .

در طراحی کارت ویزیت باید یک یا دو رنگ غالب باشد .

کارت های ویزیت توسط اشخاص ابتدا یا پایان یک گفتگو رد و بدل می شوند .هنگامی که یک کارت ویزیت دریافت می کنید، همیشه باید آن کارت ویزیت را بررسی کنید و اصلا کارت ویزیت را در جیب خود قرار ندهید .

براساس نوع کار و سلیقه و خواست مشتری امکان چاپ بر روی انواع جنس ها همراه با روکش های مختلف وجود دارد .
در خانه طراحان سام چاپ دیجیتال کارت ویزیت در انواع جنس ها و در کمترین زمان ممکن چاپ انجام می گردد .

کارت ویزیت بخشی از طرح بازاریابی شرکت شماست، از این رو، کارتی را طراحی و چاپ کنید تا روح فرهنگ شرکت شما را به مخاطب منتقل کند. چاپ دیجیتال کارت ویزیت قادر به توضیح کامل داستان شرکت نیست اما شخصیت حرفه ای شما و شرکت شما را نشان می دهد . رنگ و جوهر چاپ کارت ویزیت، بافت کارت ویزیت، با شخصیت کسب و کار شما گره خورده است.

اگر کار شما در بازار اسباب بازی و بازی های کودکان باشد، ممکن است سعی کنید با استفاده از رنگ های روشن در کارت ویزیت، این موضوع را نشان دهید از سوی دیگر، اگر شما خدمات مشاوره مالی را می دهید، می خواهید کارت ویزیت خود اطمینان را به مخاطب شما القا کند، بنابراین ظاهر سنتی مانند چاپ سیاه در یک پس زمینه خاکستری برای شما مناسب خواهد بود.

در مجموعه خانه طراحان سام چاپ دیجیتال کارت ویزیت با دستگاه Konica Minolta انجام می شود.

چاپ بنر چیست؟

چاپ بنر را می‌توان مهم‌ترین مدیا در گروه چاپ فضای خارجی به شمار آورد که برای انواع تبلیغات، به خصوص معرفی شرکت‌ها، محصولات و خدمات، به کار می‌رود.

در چاپ بنر فوری به دلیل آنکه سطح کار در معرض هوای بیرونی است، مقاومت مدیای چاپ و جوهر، در مقابل باد، آب، رطوبت، نور خورشید و سایر عوامل محیطی اهمیت بسزایی دارد.

چاپ بنر می تواند برای طیف وسیعی از اهداف مورد استفاده قرار گیرد.

بنر متریالی از جنس pvc است که عموماً در قطع عریض (width format) چاپ می‌شود کاربردهای بنر طیف وسیعی را، از استفاده در یک تابلوی تبلیغاتی برای یک کسب و کار کوچک گرفته تا تابلوهای تبلیغاتی در مراکز تجاری، فضاهای نمایشگاهی، بیلبوردها و یا حتی یک پیام ترحیم، شامل می شود.

برای اینکه یک چاپ متفاوت داشته باشیم باید از دستگاه های پیشرفته چاپ استفاده کنیم زیرا کیفیت کار و رزولوشن آن برای ما بسیار پر اهمیت است در خانه طراحان سام ما این امکان را به مشتری میدهیم که برای سفارش چاپ دیجیتال بنر در شکل ها ,رنگ ها و عرض های مختلف به صورت آنلاین و حضوری اقدام کند.

چاپ بنر فوری
چاپ بنر فوری به عنوان یک آگهی تبلیغاتی و یا برای استفاده در مراسم های خاص بسیار کاربرد دارد، اما همانند دیگر محصولات موجود در بازار افراد به دنبال چاپ بنرهای ارزان هستند و اولین چیزی که در مورد بنرها به ذهنشان خطور می کند قیمت آن بنر است.

تقریبا برای هر رویدادی که شرکت شما میزبانی و یا در آن شرکت می کند، یک بنر سفارشی می تواند به انتشار و انتقال پیام بازاریابی و معرفی محصولات یا خدمات شما کمک کند.

بنرها در جنس، سایز و ابعاد مختلفی وجود دارند که شما می توانید با توجه به نوع مراسم و فضای تعبیه شده بهترین انتخاب را داشته باشید.

یک بنر فوری در سایز بزرگ برای استفاده در یک اجلاس و یا جشنواره ، و یک بنر متوسط ، برای جلب توجه مخاطبان به یک محصول جدید در فروشگاه شما، ایده آل است.

شرکت های چاپی عموما لیستی از قیمت پارچه های مصرفی، رنگ و ... را با قیمت آن ها در اختیار شما قرار می دهند و به شما گزینه های انتخابی را می دهند تا با توجه به بودجه در نظر گرفته شده بنر خود را انتخاب کنید. حتی می توانید از چاپ بنر فوری استفاده کنید که مسلما بر روی قیمت نهایی بنر تاثیرگذار خواهد بود.

چاپ بنر ارزان
چاپ بنر ارزان هنگامی برای افراد حائز اهمیت است که در زمان کوتاهی به چاپ برسند. هنگام چاپ بنر و با توجه به اینکه اکثر بنرها در محیط هایی با فضای باز هستند، مقاومت متریال استفاده شده برای چاپ و مقاومت آن ها در برابر باد، باران، رطوبت و ... بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بنرها عمدتا از جنس PVC هستند که در اندازه دلخواه شما به چاپ می رسند و برای اهداف بسیار گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از دستگاه هایی که دارای تکنولوژی های چاپ جدید هستند باعث می شود تا یک بنر با کیفیت و با رزولوشن بالا داشته باشید. در واقع اگر در چاپ بنر ارزان از دستگاه هایی استفاده شود که دارای کیفیت بالا و تکنولوژی های جدید باشند، بنر شما نیز با کیفیت بسیر بالاتری به چاپ خواهد رسید.

البته باید در نظر داشته باشید که هرچه قیمت بیشتری را صرف چاپ بنر خود کنید، مطمئنا از کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. مخصوصا اگر می خواهید بنر مورد نظرتان را در محیط بیرون نصب کنید باید از بنرهای با کیفیت بالاتر استفاده کنید، چرا که با هر باد و بارانی ممکن است بنر شما پاره شوند و یا کیفیت خود را از دست بدهند. اما این به این معنا نیست که بنر های ارزان بی کیفیت هستند.

چاپ بنر تسلیت
برای چاپ بنر تسلیت بهتر است ابتدا سطح توقعمان را از بنر مورد نظرمان مشخص کنیم. به عنوان مثال بنرهایی که به مدت کمتری مورد نیاز هستند مانند بنر های حجاج و یا قهرمانان و یا بنرهای تسلیت که تنها یک هفته ممکن است بر روی محلی نصب باشد، می تواند ارزان تر باشند، و به همین صورت بنرهایی که برای مدت طولانی باید در معرض دید همگان قرار گیرد از بنرهایی که دارای کیفیت بالاتر و قیمت نسبتا بالاتری هستند استفاده شود. تمام این موارد کاملا به نظر و سلیقه شما بستگی دارد.

جوهرهای مورد استفاده در چاپ بنر
چاپ بنر به دلیل مجاورت در هوای آزاد ویژگی هایی دارد. جوهر های مطلوب برای چاپ بنر سالونت ‏‎(SOLVENT) ‎‏ ‏میلد سالونت‎ (MILD SOLVENT) ‎‏ اکو سالونت‎(ECO-SOLVENT) ‎‏ و یو وی ‏‎(UV)‎‏ است خاصیت عمده این ‏جوهرها ثبات و عدم افت رنگ در مقابل نور آفتاب و عوامل محیطی است و کیفیت اولیه بنر شما در طول مدت استفاده حفظ خواهد شد.‎

تراکم بالاتر سبب استحکام بیشتر می‌گردد. در مجموع هر چه تراکم و وزن بنر بیشتر باشد مقاومت کششی و مقاومت در ‏برابر پارگی بنر بیشتر می‌شود. از بنرهای دارای وزن و تراکم بالاتر در مواردی که مقاومت و استحکام در برابر باد و ‏کشش اهمیت بیشتری دارد استفاده می‌شود‎. ‎

نوع دستگاه چاپ بنر
نوع دستگاه چاپ بنر در بالا بردن كیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد، به این معنی كه اگر شما برای چاپ خود از بنر ‏مرغوب استفاده كنید ولی دستگاهی كه با آن چاپ می‌کنید دارای كیفیت پایین چاپ باشد، كار شما از كیفیت بالایی برخوردار ‏نخواهد بود. این مجموعه با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و دستگاه‌های متنوع و به‌روز، امکان چاپ بنر را، با بهترین کیفیت ‏وضوح و رنگ، در اختیار شما قرار می‌دهد.‏‎

واحد وزنی بنر، گرماژ، بین ‏‎7‎‏ اونس تا 13 اونس تنوع دارد و جزو عوامل تأثیرگذار بر مقاومت بنر است. بنر 8 اونس (با ‏تراکم ضعیف) به دلیل نازکی دارای کاربردهای خاص، مثل اطلاع‌رسانی و اعلامیه‌های مناسبتی و موقت است. به‌طورکلی ‏برای کاربردهای کوتاه‌مدت، بنرهای 8 و 10 اونس و برای کاربردهای با ماندگاری بیشتر و بلندمدت، مثل تابلو سردر ‏فروشگاه‌ها، از بنرهای 13 و 15 اونس استفاده می‌شود (انواع بنرها، با تراکم‌ها و وزن‌های مختلف، به فراخور کاربرد، در ‏مجموعه موجود و مورد استفاده است).‏

چاپ بنر تبلیغاتی
چاپ بنر تبلیغاتی برای استفاده در فضای داخلی و فضای خارجی ساخته شده اند .به راحتی می توانید برای تبلیغات در فضای خارجی از بنر با کیفیت و مقاوم استفاده نمایید و برای فضای داخلی از بنری با بافت های ریز.

بنرهای تبلیغاتی می توانند از طرق مختلفی آویزان شوند که به شما این امکان را می دهند تا با توجه به فضا از طرح عمودی و یا افقی استفاده نمائید و به زییایی بصری و تاثیرگذاری پیامتان بیافزایید.
چاپ بنر تبلیغاتی در عصر امروز یکی از بهترین ابزارها برای کارهای تبلیغاتی شرکت ها و معرفی محصولاتشان است که انواع متفاوتی بسته به سلیقه و صنف شغلی افراد دارد.

بنر را میتوان بعنوان یک پرچم یا قطعه ای از پارچه در نظر گرفت که دارای نماد,لوگو,شعار یا یک پیام است یک پرچم طراحی شده که معمولا به شکل مربع یا مستطیل است همچنین یک قطعه نوار پارچه ای که یک اسم ,شعار یا پیام بازاریابی دیگر را در برمیگیرد تشکیل میشود.

تاریخچه چاپ دیجیتال

تاریخچه چاپ دیجیتال نسبت به چاپ از قدمت کمتری برخوردار است یعنی درست زمانی که یوهانس گوتنبرگ، بازرگان آلمانی مطبوعاتی را ایجاد کرد که به واسطه آن تولید انبوه کتاب آغاز شد.

اولین چاپ های دیجیتال در اوایل دهه 1990 به بازار عرضه شدند. چاپ دیجیتال هر تصویر را مجموعه ای پیچیده از اعداد و فرمول های ریاضی در نظر میگیرد.

این تصاویر بعنوان یک ماتریس نقطه ای به نام پیکسل ذخیره می شوند، که به این فرآیند دیجیتال کردن گفته میشود.

در مرحله بعد تصاویر دیجیتالی شده برای کنترل رسوب جوهر، تونر یا قرار گرفتن در معرض انرژی الکترومغناطیسی برای تولید داده ها استفاده می شوند.

چاپ دیجیتال از یک سیستم مدیریت رنگ استفاده میکند که تصاویر را به همان میزان کیفیتی که دیده میشوند چاپ میکند.

اولین چاپ دیجیتال رنگی در جهان به نام "مجله ایندیگو" در سال 1993 شکل گرفت که یک شبه باعث تغییر در دنیای چاپ شد و مشتریان توانستند چاپی سریع، شخصی و با کیفیت بالا را از طریق اینترنت انتخاب کنند.نام دستگاه چاپ فشاری(printing press) ازشرکت "بنی لاندا" که در سال 1977 برای ایجاد سریعترین دستگاه فتوکپی در جهان تاسیس شده بود، گرفته شده است.

لاندا بعدها کشف کرد که جوهری که برای فتوکپی استفاده میشود جوهر چاپ دیجیتالی نامیده می شود که می تواند در چاپگرها مورد استفاده قرار گیرد.

جوهر چاپ دیجیتال از ذرات رنگی کوچک معلق در روغن مرسوم به نام ایزوپار استفاده می کند که می تواند توسط یک دیفرانسیل ولتاژ جذب یا دفع شود. جوهر یک لایه پلاستیکی نازک و صاف بر روی سطح کاغذ ایجاد می کند.

از زمان آغاز اولین چاپ دیجیتال، بازار همچنان به طور گسترده رشد داشته است و در سال 2010، بازار چاپ دیجیتال تهران به ارزش 85.2 میلیارد دلار معادل بیش از 225 میلیارد نسخه چاپی داشته است و پیش بینی می شود که 18 درصد از کل چاپ ها در سال 2016 بوده است و این رشد چشمگیر در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت .

چاپ دیجیتال در همه جا در آینده خواهد بود. چاپ دیجیتال فقط برای چاپ تجاری استفاده نخواهد شد؛ برای چاپ و بسته بندی نیز استفاده می شود.

مطبوعات دیجیتال پس از بازار بسته بندی توسعه خواهند یافت و شخصی سازی بسته بندی در آینده بزرگ خواهد بود.

چاپ دیجیتال به هر دو کاربر در خانه و محل کسب و کار اجازه می دهد برای چاپ دیجیتال تصاویر از سیستم های کامپیوتری دسکتاپ استفاده کنند. استفاده آسان و کیفیت بهبود یافته چاپ دیجیتال را محبوب ساخته است.

در طول بیست سال گذشته، چاپگر دیجیتال بهبود یافته و تعداد و نوع جوهر پشتیبانی، جایگزین چاپ عکاسی رنگ نقره ای هالید گسترش یافته است.

در آینده، اطمینان از پایداری نسخه های تولید شده باید قیمت چاپ دیجیتال را جالب تر کند.

مطبوعات دیجیتالی نیز سریعتر تبدیل می شوند و برای رسیدگی به انواع چاپ بیشتر طراحی می شوند.
Search form
Display RSS link.
Link
Friend request form

Want to be friends with this user.

QR code
QR